نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال برنامه هفته پایانی لیگ برتر انگلیس | جام به منچستر می‌رود یا لندن؟ عبدی زیر تیغ جراحی تمرین استقلال تعطیل شد ویسی خشمگین‌تر از روز مسابقه | نگران داوری‌ها و ناداوری‌ها هستم مصدومیت عجیب صادقی | فصل برای هافبک پرسپولیس تمام شد ساکت سومین جام را هم از استقلال می‌گیرد؟ مهاجم سابق پرسپولیس ارزشمندترین بازیکن جی لیگ پیشنهاد هندی برای چشمی علیپور پیشنهاد از لیگ ایران را تایید کرد| در دوراهی پرسپولیس یا سپاهان خطیر خالق اسپانسر‌های سرگردان استقلال برنامه‌های الشباب برای جذب دیبالا اولتیماتوم پیکان به عنایتی
سرخط خبرها

نوستالژی | انتقاد از ورزش مدارس در سال‌۱۳۵۰

  • کد خبر: ۵۵۰۲۱
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
نوستالژی | انتقاد از ورزش مدارس در سال‌۱۳۵۰
در سال‌۴۲-۴۳ تیم‌های ورزشی خراسان با چنان درخششی در مسابقات شرکت می‌جستند که هر یک از شرکت کنندگان سرسخت‌ترین رقیب برای قهرمانان پرفروغ پایتخت بودند.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ تصویری که پیش روی شماست، بریده‌ای از مجله دنیای ورزش در سال‌۱۳۵۰ است. در صفحه‌۳۴ این مجله خلیل ظهور‌کاری، خبرنگار وقت این مجله معتبر در مشهد، در مطلبی انتقادی به نتایج خراسان در مسابقات آموزشگاه‌های کشور پرداخته است؛ مسابقاتی که در آن زمان از جایگاه و اعتبار ویژه‌ای برخوردار بود، به‌طوری‌که آن سال یعنی ۴۹ سال پیش، هفدهمین دوره آن برگزار می‌شده و خراسان با کاروانی دویست‌نفره در این بازی‌ها شرکت کرده است. چیزی در حد یک المپیک که همین الان بعد از گذشت این‌همه سال، تحققش رؤیایی به نظر می‌رسد.
 
استاد ظهور‌کاری در این مطلب با انتقاد از نتایج خراسان در مسابقات آموزشگاه‌ها، کسب فقط یک مدال طلا توسط خراسانی‌ها را فاجعه توصیف کرده و نوشته است: در سال‌۴۲-۴۳ تیم‌های ورزشی خراسان با چنان درخششی در مسابقات شرکت می‌جستند که هر یک از شرکت کنندگان سرسخت‌ترین رقیب برای قهرمانان پرفروغ پایتخت بودند. در قسمت دختران چه پیروزی‌های چشمگیری داشتیم و چه ستارگان ارزنده‌ای به جامعه ورزشی معرفی کردیم؛ ولی حالا چه داریم؟! مریم صدراتی که به المپیک‌۱۹۶۴ توکیو رفت، دیگر نمی‌پرد؛ اما جایش را چه قهرمانی پر کرده است؟!
 
در ادامه این مطلب جالب، نگارنده از وضعیت خراسان در بازی گروهی و تیمی هم انتقاد کرده و نوشته است: در گروه بازی‌های جمعی که زمانی فقط تهرانی‌ها را در سر راه داشتیم، به همین درد مبتلا شده‌ایم و کار ورزش آموزشگاه‌های خراسان به جایی رسیده است که در مسابقات جمعی به تیم‌های استان مازندران، گیلان و حتی سایر استان‌ها که کمتر می‌توانستند در مقابل تیم‌های خراسان مقاومت کنند، باختیم! چرا؟
 
به اعتقاد خبرنگار کار‌بلد دنیای ورزش، نبود مربیان دلسوز و بی‌توجهی مسئولان به تمرینات مقدماتی در آموزشگاه‌ها از ابتدای سال تحصیلی، از عوامل مهم این اتفاق در آن سال بوده که فقط تیم هندبال که عکس این تیم هم چاپ شده است، برای مدارس خراسان مدال می‌آور‌د؛ تیمی که مربی آن استاد محمدیان بوده و بازیکن شاخصش مرحوم محمد جاهدی بوده است. دغدغه آن‌موقع استاد ظهور‌کاری در نتیجه‌نگرفتن تیم‌های مدارس خراسان در کشور از این منظر تأمل‌برانگیز است که نزدیک به نیم‌قرن بعد از چاپ این مطلب حالا به‌طور‌کامل می‌توان گفت ورزش آموزشگاه‌ها در کشور مرده و دیگر هیچ اثری از آن نیست!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->